Узнайте, как создавался режим выживания streets of rage 4

Development[]

Rumors of a fourth entry in the series being in development have circulated since the mid-1990s. Following the success of Wonder Boy: The Dragon’s Trap, a 2017 remake of 1989’s Wonder Boy III: The Dragon’s Trap, publisher Dotemu and developer Lizardcube approached Sega about creating a sequel in the Streets of Rage series. Sega agreed and production on the game began in the beginning of 2018, with the game publicly announced on August 27, 2018. The game is co-developed by Guard Crush Games, using a modified engine from their Streets of Fury game. It was released for Microsoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, and Xbox One in April 2020.

The soundtrack is mainly composed by Olivier Derivière, with participation of original series composers Yuzo Koshiro and Motohiro Kawashima, along with Yoko Shimomura, Harumi Fujita, Keiji Yamagishi, Scattle, Das Mörtal, XL Middleton and Groundislava. Koshiro was not a part of the project at first, but joined after playing a demo of the game at BitSummit, an indie game showcase in Kyoto, in June 2019. He cited fan requests and how the game was coming along as reasons for joining. Initially Hideki Naganuma was supposed to be taking place of Fujita, but in March 2020 Dotemu announced that he would no longer be composing for the game due to scheduling complications.

According to Jordi Asensio, a game designer at Guard Crush Games, Joe Musashi from the Shinobi series was proposed as a playable character, along with other Sega characters outside of the Streets of Rage series, but the idea was turned down by Sega of Japan.

Показывая некоторые новые ходы

По большей части, Дотему и команде удалось заставить каждого нового персонажа комфортно подходить к своим собратьям. Они кажутся одновременно похожими и уникальными — впечатляющий подвиг для игры, в которой есть так много игровых героев. Тем не менее, я редко использовал бросок гранаты Эстель в воздухе. Он был хорош для уничтожения сгруппированных врагов, но я не нашел его достаточно полезным, чтобы использовать его более пары раз. К счастью, если есть ходы, которые вам не нужны, от кого-либо из членов списка, вы можете поменять их на новые. Но сначала их нужно заработать.

Войдите в новый режим с Streets of Rage 4 — Mr. X Nightmare. Режим выживания не требует пояснений, если вы уже сталкивались с чем-либо подобным раньше. У вас есть одна жизнь, чтобы выжить в все более сложных комнатах, случайно генерируемых с врагами, оружием, запасами здоровья и опасностями.

Между комнатами у вас есть выбор случайных улучшений, которые могут увеличить ваши шансы прожить немного дольше. Некоторые улучшения являются чистыми баффами, например добавлением огня или молнии к атакам. Другие предлагают блага с оговоркой, например, специальные приемы, которые стоят меньше, но вы не можете восстановить здоровье, атакуя. Режим продолжается бесконечно, пока вы не умрете. А поскольку он почти безостановочно бросает в вас смертельные ловушки, десятки врагов и боссов, это, как правило, лишь вопрос времени. Чем дольше вы выживаете, тем больше очков опыта вы зарабатываете, открывая новые приемы для выбранного персонажа.

Улучшения огня и молнии в сочетании с разрушительным открываемым летающим ударом Шивы — это рецепт, сделанный в аду.

Действительно, для тех из вас, кто хочет поиграть в новое DLC Streets of Rage 4 , не спите на Survival. Режим предлагает ошеломляющее количество открываемых возможностей, включая новое оружие и приемы, которые можно использовать в каждом типе игры. Честно говоря, я потрясен тем, сколько мистер Икс Кошмар добавляет в режиме выживания. У каждого персонажа есть ходы, которые нужно разблокировать. Да,  всех персонажей , включая ретро-варианты.

Нет, я не шучу. Разработчики создали совершенно новые движения для всех персонажей в истории Streets of Rage , что означает скрупулезную новую анимацию для 30-летних персонажей. Вам предстоит разблокировать почти 50 новых ходов: пять для современных персонажей, четыре для персонажей из Streets of Rage 2 и 3 и один для оригинального состава Streets . Конечно, ударить по Биг-Бену меч-рыбой — это круто. Но отправить его в полет с помощью летающей атаки коленом SoR 2 Акселя, которой у него никогда не было? Поцелуй шеф-повара.

Помогает то, что режим выживания в целом довольно приятен. Я потратил на это немало часов во время предварительного просмотра, и я с нетерпением жду возможности поиграть еще немного и разблокировать как можно больше ходов. Если вы не хотите идти в одиночку, вы можете играть в этом режиме на диване или в совместной сетевой игре. Однако проблема с привлечением друга заключается в том, что вы можете получить только одно улучшение для каждого игрока. Вы должны выяснить, кому и что нужно, по ходу дела. Есть заметное преимущество совместной игры с разными персонажами, так как кажется, что вы зарабатываете очки опыта даже за того, за кого не играете.

Внутри симуляции

В режиме выживания Streets of Rage 4 игроки попадут в симуляцию через остатки мозгов мистера Икса. Симуляция накрывает вас волнами врагов на аренах, полных ловушек. Победив волну, можно выбрать одно из двух усилений, которое останется с вами до конца игры.

Здесь нет уровней сложности. Вместо этого – три фазы игры: начальная, середина и конец. Чтобы все работало как по часам, мы очень бережно старались сохранить баланс между сложностью игры и мастерством игрока.

В начале прохождения игрок выбирает усиления, и на их основе определяется арсенал персонажа и ритм игры. Обычному игроку придется поднапрячься, а вот опытные игроки легко смогут подстроить свой темп игры под испытания, которые их ждут впереди – все благодаря комбо-ударам и набранным очкам, которые награждают их первоклассными приемами. В середине игры кривая сложности совпадает с мастерством игрока, а его навыки играют определяющую роль. Как долго игрок сможет продержаться в конце игры – зависит от его навыков и усилений.

Чтобы каждая игра была увлекательной, мы создали систему генерации вражеских волн – случайные подборки, пусть и с некими ограничениями, все равно приводят к неожиданным последствиям. Враги бывают трех типов:

Головорезы на убой: эти враги берут на экране числом, а не силой.

Продвинутые бандиты: враги с особыми атаками. Чтобы их победить, нужна смекалка.

Элитные бандиты: они в корне меняют ход игры, с ними нельзя оступиться, приходится менять свою тактику.

Таким образом, игра генерирует волны, как в основной кампании, и получаются любопытные комбинации: 4 головореза на убой + 2 продвинутых бандита; 8 головорезов на убой + 1 элитный бандит; 2 элитных бандита и т. д. 

У каждого врага есть ранг, а у каждого уровня – предел общего уровня врагов (например, значение 4 уровня – 400). Чтобы опытные игроки не заскучали, процедурная генерация может повысить это значение. Гибкая система сама держит баланс: если за уровень вы наберете 450 очков, тогда следующий уровень начнется с -50. Обратный отсчет начался, будьте бдительны! 

Виды гладиаторских уровней

Полицейский, ниндзя и профессиональный рестлер входят в бар

Я был поклонником Эстель во время основной игры, поэтому, естественно, я начал с ней мистера Икс Кошмара. Она использует многие из тех же приемов, что и босс, но добавлено еще несколько, чтобы завершить ее. У Эстель, как и у большинства персонажей, нет тире. Но ей не нужно бежать; она летит. В ее блице она бросается вперед с летающим ударом, который может привести к мощному падению ботинка, удерживая атаку, вызывая всплывающее окно. Удерживая специальную атаку во время движения к врагам, Эстель прыгает и схватывает свою добычу, прежде чем врезаться ей лицом в землю. В сочетании Эстель летает из конца в конец, возможно, управляя игровым экраном намного лучше, чем Черри могла когда-либо мечтать.

Ну это странно.

И, конечно же, возвращение чемпионов. И Шива, и Макс дебютировали в Streets of Rage 2 только для того, чтобы вернуться в недавнее продолжение в качестве боссов. Однако Максу промыли мозги. Но Шива? Да, он просто был Шивой. Они оба подходят так же естественно, как кусочки пазла в актерском составе, и, как и Эстель, прибывают с еще несколькими причудливыми ходами.

Я вообще не большой поклонник борцовских персонажей в этом сериале. Как и Флойд, Макс медлителен и немного громоздок, но может врезаться, как убегающий грузовик. Однако его новые способности в Mr. X Nightmare на самом деле довольно забавны. Макс по-прежнему играет почти так же, как и в 1992 году, с его фирменными захватами, ударом со скольжением и атакой плеча. Его новые движения включают в себя удар спиной, который вызывает удар молнии (красивый и тематический), который наносит урон по области. В воздушном спецвыпуске Макса он прыгает вперед в потрясающем ударе телом, что невероятно приятно использовать. Он также может использовать его, чтобы спрыгнуть со стен, что идеально подходит для быстрого побега или напоминания той Галсии с ножом позади него, что они никогда не в безопасности. Когда-либо .

ТУНДЕРМАНИЯ!

Как бы мне ни нравился Эстель, я обнаружил, что использую Шиву больше, чем его соотечественники из DLC. Длинноволосый мастер боевых искусств, возможно, видит больше всего изменений в своем арсенале по сравнению с Максом. Его особенное блюдо бывает двух вкусов. На расстоянии, используя особые приемы, Шива на короткое расстояние сбивает противников с ног. Находясь близко к врагам и в воздухе, Шива исчезает и снова появляется позади них, оставляя их потрясенными шквалом ударов, слишком быстрых, чтобы их можно было увидеть. Шива тоже не будет использовать оружие. Пытаясь поднять один, он подбрасывает его в воздух и отправляет в полет ладонью. Мой человек даже говорит что-то вроде того, что ему не нужно оружие, потому что  он оружие. Шива — это до смешного аниме, и я люблю его.

Представляем режим выживания в Streets of Rage 4

О режиме выживания в Streets of Rage 4 мы задумывались с давних пор, но решили, что сначала необходимо сосредоточить все внимание на кампании, а затем уже на всем остальном. Это решение далось нам нелегко, но мы знали, что поступаем правильно.Уже после выхода игры мы смогли посвятить себя новому расширению, и я стал вспоминать все наши прошлые задумки, а также почитывать идеи, которые предлагали нам игроки

Я заметил, что игроки часто просят не только о новых материалах, но и новых способах игры. Так мы начали работать на два фронта: одна часть команды занималась игровым процессом (персонажами, механиками), другая часть – его составляющими (врагами, уровнями).

Я хотел воспользоваться шансом внедрить элемент развития в наш игровой процесс, да так, чтобы не перегружать игроков слишком сложными элементами ролевой игры, которые нарушили бы игровой ритм. Так мы пришли к идее об использовании улучшений.

Первые улучшения мы создали на основе существующих систем игрового процесса. Эти бонусы были довольно просты: они улучшали показатели силы, защиты и скорости, а также снабжали оружием. Затем мы стали придумывать что-то необычное: например, стихии (огонь, гром, ядовитые выбросы). С продвижением этой концепции стали появляться и новые задумки – например, заколдованные усиления с положительными и отрицательными эффектами. Также мы добавили синергию между усилениями, чтобы получить самые неожиданные комбинации. 

Затем последовали месяцы испытаний и корректировок.

Особенно пришлось повозиться с Эстель.

Новые уровни и враги

В этом режиме появятся совершенно новые арены. Мы хотели создать у игроков ощущение, будто их зажали в угол, вызвать инстинкт самосохранения, вынуждая их выкладываться на максимум. Мы всеми руками вцепились в новые биомы с уникальными ловушками.

Иллюстрации ловушек на заводе

Было бы очень глупо создать новых игровых персонажей, но не добавить в игру новых врагов! Пока команда художников собирала по частям игровых персонажей, я решил выбрать анимации из оригинальных игр. Итого, в SoR4 мы внесли ровно 30 врагов из предыдущих игр серии, включая пару боссов, которые до сих пор снятся игрокам в кошмарах. 

Разумеется, я пытался сохранить дух ИИ оригинальной игры, но важнее было подстроить врагов под игровую систему SOR4. К примеру, некоторые враги знали приемы неуязвимости, которые мы теперь заменили на броневые приемы. Это значит, что шкала здоровья все же будет истощаться, если они пропустят несколько ударов.

Trivia[]

  • This game follows Bare Knuckle III‘s storyline instead of the censored Streets of Rage 3

    The Rakushin element is mentioned on both Floyd and Zan’s profiles, together with the city being referenced as Wood Oak.

    version.

  • This is the first game in the series not developed nor published by Sega.
  • This is the first game, since the original, to not feature robotic enemies (the Koobo’s don’t count as they’re cyborgs).
  • This and Streets of Rage 2 are the only games where Big Ben (and any other heavyset enemies) are throwable (though, they have a slower throw/slam animation).
  • A motorcycle segment (which is set after Stage 5) was supposed to be implemented once again (as it includes an unused motorcycle segment in Streets of Rage 3‘s screenshot), however due to the amount of work needed to include it, it was scrapped.
  • This game uses the original names for both Galsia and Garnet (whom they are called Garcia and Soozie in the US/EU version of SOR3).
  • Some of the enemies (Galsia, Donovan, Signal, Dylan, Murphy, Garnet and Goro) had an unused final palette swap (two in Goro’s case) as seen in their respective galleries. As these are unused, they have no names.
  • Due to the first three DLC characters are also bosses in base game, if one of them is selected, they will only face their hologram counterparts at some designated stage(s): Estel at Stages 4 and 7, Max at Stage 9, and Shiva at Stage 6.
  • The achievement «THIS IS WOOD OAK CITY!!!» is a reference to the iconic scene in the 2007 film , where King Leonidas (played by Gerard Butler) kicks a Persian messenger into a well while yelling «This is Sparta!». The scene later became an internet meme and has been spoofed in many media.
  • The unused Playable Retro Character, Shiva-SOR2, Was supposed to be in this game, While this version of Shiva is encountered as a hidden retro boss fight in stage 8, only the third and fourth installment versions are selectable, in a short video posted by Dotemu, you can see this version being used like a playable retro character.

Critic Reviews for Streets Of Rage 4 — Mr. X Nightmare

God is a Geek

Chris White

9 / 10.0

Streets of Rage 4: Mr. X Nightmare offers three new fighters that all offer something different, and a great new mode in Survival.

GamingTrend

Anthony Shelton

90 / 100

Mr. X Nightmare is a quality addition to an already quality game. You can feel the care taken to bring in the new characters without wrecking the balance of the game, the fantastic soundtrack, and a great new mode that’s positively addicting and well-made.

GamingTrend

Devo

85 / 100

Mr. X Nightmare is loaded with enough new content to keep players engaged or bring back those who may have strayed. As an old school fan, it’s great to have Max back but the new faces fit into the roster nicely and bring their own beautifully animated flair to the party while survival mode provides plenty of replay value.

GameMAG

Unknown Author

8 / 10

Mr. X Nightmare definitely adds a lot to the overall experience, but the Survival mode sadly lacks the much needed depth.

Review in Russian | Read full review

PlayStation Universe

Dan Twohig

9 / 10.0

With new characters, items, game modes and customisation options, the Mr. X Nightmare has made Streets Of Rage 4 feel like a brand new game again. Survival mode is one hell of a random trip that you’ll be going another round at again and again. The new characters are exactly what you would want them to be, but the options for customising move sets and aesthetics mean that you can tailor your fighting preferences even further. The randomness in survival mode can be hard to take at times, but it’s never swallowed without a smile. The Mr.X Nightmare is outstanding fun all the way, and the best sidescrolling brawler in town just got even better.

Nintendo Enthusiast

Arthur Damian

8 / 10.0

All in all, Mr. X Nightmare is a great add-on for Streets of Rage 4. For less than $10, gamers get new characters and an infinitely replayable Survival Mode. The free update just adds a cherry on top. Grab it when you can, and enjoy playing while dreaming of a possible Streets of Rage 5.

Generación Xbox

Gabriel Fuentes

8.3 / 10.0

A new challenge awaits our heroes in Wood Oak City, Return to the Streets of Rage with more moves, more weapons and more characters in the first DLC of Streets of Rage 4. You won’t regret it.

Review in Spanish | Read full review

The Outerhaven Productions

Keith Mitchell

Streets of Rage 4 Mr. X is an interesting piece of content. If you’re a fan of Streets of Rage 4 and have put the game down, unless you are fine with grinding to unlock new moves and various other content, then it’s worth checking it out. However, if you were looking for something more, you want to pass up on this.

View All Critic Reviews (29)

Gameplay[]

Streets of Rage 4 carries on the style of previous entries in the series. Players advance from left to right on each stage, defeating enemies as they go. Players can pick up healing items and weapons. At the end of each stage the player must face the boss.

Combat has been greatly refined, such as players being able to juggle opponents against each other and walls for extended combos, as well hit enemies that are on the ground with low attacks that lifts them, allowing for more juggling.

Combo are calculated on consecutive hits that deal damage to the enemies (hitting an breakable object and picking up health/point items will prolong the combo but not increase the counter). Taking any form of direct damage or taking too long to hit enemies will reset the combo counter. There are different level of combos, with highest value achieved displaying message «OUT OF THE WORLD!!!» once the combo counter resets. Out of The World combos are critical for high score and achieving S Rank. Counter has not a linear increase but exponential: that means that one consecutive combo of 100 identical hits would generate a much higher score than, for instance, 4 split combos each of 25 hits.

New to the gameplay formula is a revamped Special Attack system, where after using one, a green gauge will appear over the healthbar, marking the amount of health lost. Each consecutive hit the player delivers against enemies will replenish replenishes some health based on damage dealt; however, should the player take a direct hit, the remaining green bar will disappear and the health recovery effect will be lost. In addition, characters now have access to an Aerial Special Attack.

Another major addition are the Star Moves; these are limited use moves which consume the star icons below the player’s healthbar and deal massive damage to multiple enemies at once, while also making the player completely invulnerable for its entire duration (except for a few, namely Shiva’s Spirit Dance and Max’s Iron Will). Players always start with one Star Move by default at the start of each stage, and can find hidden around the stages are Star icons, which add a Star Move stock when collected.

In order to prevent the classic infinite jab combo, where the player taps the jab button, pause and repeat, essentially locking opponents infinitely, the developers added a limitation where all enemies will fall down after taking up to 8 hits.

During Story Mode, players can pause the game and select «Retry» at any time, restarting the stage, as well being able to change character. In addition, when retrying, the player can pick «Assists», which are namely increased lives and Star Moves; however, doing so adds a penalty to the score the higher the assist.

The game can be played locally with up to four players, while online play allows up to two players simultaneously. After each stage players are graded on their performance, with points being added to a meter which serves to unlock the retro characters. In addition to the main Story Mode, the player can also unlock a Stage Select, as well as Arcade Mode and Battle Mode.

Achievements and Trophies[]

There are 37 available achievements, with an additional trophy available on PlayStation 4. The Mr. X Nightmare DLC adds 8 more achievements.

Icon Name Description Trophy
100 Yen Clear the Arcade mode on Hard difficulty or higher. Gold
All Clear: Adam Clear all stages in single-player mode as Adam. Silver
All Clear: Axel Clear all stages in single-player mode as Axel. Silver
All Clear: Blaze Clear all stages in single-player mode as Blaze. Silver
All Clear: Cherry Clear all stages in single-player mode as Cherry. Silver
All Clear: Floyd Clear all stages in single-player mode as Floyd. Silver
All Clear: SOR1 Clear all stages in single-player mode with a «SOR1» character. Silver
All Clear: SOR2 Clear all stages in single-player mode with a «SOR2» character. Silver
All Clear SOR3 Clear all stages in single-player mode with a «SOR3» character. Silver
All Too Easy Complete a stage on Mania difficulty. Silver
An Elegant Death Use a chandelier to kill an enemy. Bronze
Birth of the Cool Catch a weapon in the air. Bronze
Bleeding Knuckles Reach a lifetime score of 5,000,000. Gold
Broke My Toy Break a spear. Bronze
Collateral Damage Use a barrel or a grenade explosion to kill 3 enemies at the same time. Bronze
Combo Expert Achieve an «Amazing!!» combo. Bronze
Combo Master Achieve an «Out of this world!!!» combo. Silver
Combo Pro Achieve a «Super!» combo. Bronze
Demolition Man Use a wrecking ball to kill an enemy. Bronze
Dojo Master Beat Shiva. Bronze
Dude, My Car! Break the car in The Streets. Bronze
Eating off the Ground Consume a healing item. Bronze
Family Reunion Get the Golden Chicken from the art gallery to the stock room. Silver
It’s Chilly in Here Break both elevator window panes in the Y Tower. Bronze
Life’s a Struggle Free yourself from a grab. Bronze
Maniac Get an S-Rank on all stages on Hard difficulty or higher. Gold
Miss Me? Meet Adam. Bronze
My Work Here is Done Obtain all trophies. Platinum
Old-Schooled Beat Mr. and Ms. Y. Silver
Oops Hit an ally. Bronze
Perfect Complete a stage without taking damage. Silver
Snap Out of It Beat possessed Max. Silver
Somebody Call the Cops! Call the police with a Streets of Rage 1 character. Bronze
Stage Mastery Get an S-Rank on any stage. Silver
THIS IS WOOD OAK CITY!!! Kill an enemy by tossing them in a hole. Bronze
Throwback Discover a retro level. Bronze
Walk on Foot Destroy all motorcycles. Bronze
Wasted Wine Break a wine bottle. Bronze
(IMAGE NOT FOUND) All Clear: Estel Clear all stages in single-player mode as Estel. Silver
(IMAGE NOT FOUND) All Clear: Shiva Clear all stages in single-player mode as Shiva. Silver
(IMAGE NOT FOUND) All Clear: Max Clear all stages in single-player mode as Max. Silver
(IMAGE NOT FOUND) Clown Wars Lead an army of 3 clowns. Bronze
(IMAGE NOT FOUND) Ultimate Warrior Unlock all alternate moves for one character. Bronze
(IMAGE NOT FOUND) The Possibilities Are Endless Unlock all alternate moves. Silver
(IMAGE NOT FOUND) Phantom in the Hull Reach level 18 in survival mode. Bronze
(IMAGE NOT FOUND) I Am the One Reach level 30 in survival mode. Silver

Учим старых персонажей новым трюкам

Усиления – ключевой элемент в roguelite-играх, и мы долго не могли найти вдохновение и сами элементы, которые можно было бы добавить в игровой процесс SOR4. После выхода игры я создал другую версию Акселя с новым набором приемов из существующих анимаций и набросков. А дальше я наложил спецэффекты. Вот так и зародилась идея награждать игроков новыми приемами в режиме выживания. Вы будете сами подбирать приемы для своего персонажа, так что с этим дополнением игроки откроют для себя много всего интересного. А когда вы все разблокируете, вам точно захочется перепробовать все комбинации в попытке заработать наивысший балл.

Streets of Rage 4: Mr. X Nightmare выйдет на PlayStation 4 15 июля.

Videos[]

Streets of Rage 4 — Reveal Trailer-0

Streets of Rage 4 PC Gameplay Multiplayer

Streets of Rage 4 — Gameplay Teaser Trailer

Streets of Rage 4 — Behind the Tracks

Streets of Rage 4 — Cherry Hunter (Gamescom 2019)

Streets of Rage 4 — Behind The Gameplay

Streets of Rage 4 — Adam Hunter

Streets of Rage 4 — Behind the Art

Streets of Rage 4 — Floyd Iraia & Multiplayer

Streets of Rage 4 — Behind the Music

Streets of Rage 4 — Retro Reveal

Streets of Rage 4 — Battle Mode & Release Date

Streets of Rage 4 — Official Launch Trailer

Streets of Rage 4 — Mr. X Nightmare DLC reveal

Streets of Rage 4 — Max Thunder reveal (Mr. X Nightmare DLC)

Streets of Rage 4 — Shiva reveal (Mr. X Nightmare DLC)

Streets of Rage 4 — Shiva, Max & Estel Gameplay (Mr. X Nightmare DLC)

Streets of Rage 4 Mr. X Nightmare — Official Launch Trailer

Figure Out The Lay of the Land

Here’s the breakdown of each stage with screencaps.

Ruins Stage

This stage type will have triggers that can launch either crushing traps, darts, or a health item. You can kite enemies to your location and then launch these traps to hurt foes. These triggers activate once, unless they shoot out darts in which case you can use it multiple times.

Underground Lava Stage

This stage type will either have lava traps that spits lava from the ground, falling meteors, or both. The lava traps are usually arranged in a pattern so there will be safe spots for you to wait at.

Watch out for telegraphs and indicators, though it’s easier said than done since the game will throw a ton of enemies in the later stages.

Modern Gladiator Stage

This stage type will be filled with wrecking balls that can knock enemies (and yourself) off the stage with a little momentum. The stage also has electric fences and a pit in the middle (sometimes). If you play your cards right, you can have the wrecking balls do the work for you.

Occasionally, you may come across flamethrowers that shoots out fire that covers a good portion of the stage. Just memorize how each of them activates in order, then navigate the stage accordingly.

Air Field Stage

Two things can happen in this stage type: either the wind current will blow to the left, or there will be random lightning strikes. The former will alter your jump and air movement. The latter hazard is telegraphed with glowing light before the strike happens, so move out of the way before it hits.

Factory Stage

This stage type features conveyer belts where timed exploding barrels can drop, or a crushing block appears in the centre. Sometimes, there will be a button that lets you manually control the block. At times, the block crushes at timed intervals.

Retro Stage

This stage is usually filled with containers and barrels. Apart from the unique backdrops and retro enemies, there isn’t much else.

Notable retro enemies include:

  • Mona and Lisa: The SoR 3 female twins. Fast, have jump kicks, jump around a lot, can grapple you, and can shoot out a ground projectile. Annoying as hell.
  • Blue ninjas: The SoR 2 blue ninjas come out in full force. They have the same moves from the Megadrive games, but they do not have that shadow move that evades jump attacks, thank goodness.
  • Kung Fu guys: The SoR 2 versions have jump kicks and have power palm strikes that have one hit of armour, so just avoid them. The SoR 3 version (orange hair, black pants) has a slide attack and a jump kick attack.
  • Abadede: The SoR 1 version can do a charging clothesline and can do a powerful grab move. You can avoid the latter by moving out of the way when it telegraphs the move.
  • Mr X: The SoR 1 version can fire his gun and do a quick knockdown rifle butt attack.
  • Robot Mr X: The SoR 3 robots can fire either machine gun bullets or a rocket. They do not have melee attacks.
  • Root Bear: The SoR 2 boxers (bald guy, big nose) have super quick punches and a butt slam jump attack like in the last game. Fortunately your Blitz and Supers have better priority than their attacks.
  • Souther: The SoR 1 overall-wearing giant with the claws has long-reaching slash attacks.

Playable Characters[]

Returning

  • Axel Stone — A former member of the Wood Oak City Police Department. He left his simple life in isolation to fight the New Crime Syndicate after being called by Blaze.
  • Blaze Fielding — A former member of the Wood Oak City Police Department and currently a dance instructor. When she heard rumors about the New Crime Syndicate, she instantly contacted her old friends for help.
  • Adam Hunter — Currently an agent of the Special Forces. He was assigned to investigate and infiltrate the New Crime Syndicate.
  • Max Thunder (Mr. X Nightmare DLC) — Axel’s old friend who helped rescuing Adam over 10 years ago. His current whereabouts are unknown.
  • Shiva (Mr. X Nightmare DLC) — Mr. X’s former right-arm who since abandoned the life of crimes to atone for his sins.

New

  • Cherry Hunter — Adam’s daughter who joins the fight against the New Crime Syndicate. She fights using her guitar as a weapon.
  • Floyd Iraia — An assistant and apprentice to Dr. Zan, who received robotic prosthetics from him after losing both arms in a work accident.
  • Estel Aguirre (Mr. X Nightmare DLC) — A Special Forces agent who takes her job very seriously.

Classic

As well as the new characters, the classic, sprite-based versions of the cast from the previous games can be unlocked.

  • Axel (SOR1)
  • Blaze (SOR1)
  • Adam (SOR1)
  • Axel (SOR2)
  • Blaze (SOR2)
  • Skate (SOR2)
  • Max (SOR2)
  • Axel (SOR3)
  • Blaze (SOR3)
  • Skate (SOR3)
  • Zan (SOR3)
  • Shiva (SOR3)
  • Roo (SOR3) (DLC)
Рейтинг
( Пока оценок нет )
Editor
Editor/ автор статьи

Давно интересуюсь темой. Мне нравится писать о том, в чём разбираюсь.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Dark stalker
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: