Мультивиния

Прием

Прием
Общая оценка
Агрегатор Счет
Metacritic 76/100
Оценка по отзывам
Публикация Счет
1Up.com C +
Eurogamer 8/10
GameSpot 7.5/10
IGN 7.6/10
PALGN 8/10
Формат ПК 82%
ПК-геймер (НАС) 79%
ПК PowerPlay 8/10
Зона ПК 71%
VideoGamer.com 7/10
А.В. Клуб B +

Игра получила «в целом положительные отзывы» по версии обзор агрегирования интернет сайт Metacritic.

Джордж Хорлор оценил игру на 10/10 и рекомендовал ее, сказав: «Одна из лучших стратегий в реальном времени, у вас есть Steam? Вы должны владеть Multiwinia ».

Eurogamer назвал игру «причудливым, но дьявольски убедительным воплощением всего, чем могут быть стратегические игры».IGN процитировал ящик улучшения как «самый сомнительный элемент игры» и заявил: «Хотя это, несомненно, весело как легкий опыт, он далек от церебрально полезного или особенно умного».PC Gamer UK сказал, что игра была «милой, но тонкой».GameWatcher называется Мультивиния «Настоящий триумф».

участок

Multiwinia следует за своей предшественницей Дарвиния, в котором ученый-компьютерщик доктор Сепульведа создал цифровой мир, существующий в компьютерной сети. Этот мир, Дарвиния, был населен двумерной цифровой формой жизни, называемой дарвинистами, и должен был стать «первым в мире цифровым тематическим парком». В Дарвиния, игрок уничтожил компьютерный вирус, который заразил мир и угрожал жизни дарвинистов. После этого доктор Сепульведа снова признал мир безопасным. Однако вирус кое-что изменил в дарвинистах, и со временем они стали более агрессивными, разделившись на фракции и сражаясь. Теперь названные Multiwinians, племена продолжают воевать друг с другом.

Reception

Reception
Aggregate scores
Aggregator Score
GameRankings 7.9/10
Metacritic 7.5/10
Review scores
Publication Score
GameSpot 7.5/10
GamesRadar 8/10
GameWire 9.0/10
IGN 7.6/10
PC Gamer UK 79%
VideoGamer.com 7/10

Eurogamer rated Multiwinia 8/10, calling it «a quirky but devilishly compelling distillation of all that strategy games can be».IGN rated it 7.6/10, citing the crate power ups as the game’s «most questionable element» and stating «while it’s still undoubtedly fun as a lightweight experience, it’s far from being cerebrally rewarding or especially clever.» Strategy Informer rated Multiwinia 8.7/10, calling it «A true triumph».

Multiwinia

Вкратце

Мно­го­поль­зо­ва­тель­ская стра­те­гия, соз­дан­ная на ос­но­ве усе­чен­ной вер­сии движ­ка Darwinia.

Ход иг­ры пред­по­ла­га­ет мно­же­ст­во ва­ри­ан­тов, вклю­чая не­сколь­ко ре­жи­мов с са­мы­ми раз­но­об­раз­ны­ми ланд­шаф­тами.Multiwinia

В от­ли­чие от ве­ли­ко­леп­ной Darwinia – оди­ноч­ной иг­ры, раз­би­той на мис­сии, где нуж­но бы­ло про­во­дить свое на­се­ление че­рез вся­кие пе­ре­дря­ги – Multiwinia непри­кры­то ад­ре­со­ва­на лю­би­те­лям се­те­вых игр. В ре­зуль­та­те за­хва­ты­ваю­щее мно­го­об­ра­зие сю­же­та пре­вра­ти­лось в сум­бур­ную мя­со­руб­ку.
|Ширина=20%}}

Муль­ти­кар­ты

В ка­ж­дом иг­ро­вом ре­жи­ме вы най­де­те на­бо­ры карт, рас­счи­тан­ные на раз­ное ко­ли­че­ст­во иг­ро­ков..

Не­смот­ря на свой со­лид­ный воз­раст, гра­фи­ка Multiwinia смот­рит­ся непло­хо – ее пик­сель­но-век­тор­ный рет­ро-стиль из­на­чаль­но за­ду­мы­вал­ся как ста­ро­мод­ный да­же при пер­вом вы­пуске. Пей­заж вы­стро­ен из за­тенен­ных, очер­чен­ных по­ли­го­нов, ко­то­рые тя­нут­ся хол­ми­стым рель­е­фом, то упи­ра­ясь в тор­ча­щие ска­лы, то об­ры­ва­ясь в век­тор­ный оке­ан. Для пе­ре­ме­щения ис­поль­зу­ют­ся кла­ви­ши WASD, а мы­шью кон­тро­ли­ру­ют­ся на­клон и мас­штаб. Ес­ли вы когда-нибудь иг­ра­ли в Darwinia, то управ­ление вам уже зна­ко­мо. Как и оби­та­те­ли иг­ры. Это пло­ские че­ло­веч­ки где-то из 12 пик­се­лей, которые вы­пры­ги­вают из бун­ке­ров раз­но­го цве­та, за­пол­няя со­бой пей­заж. Тут-то и пой­дет потеха, ведь ва­ша за­да­ча – по­мочь сво­им цвет­ным друж­кам за­хва­тить власть лю­бым спо­со­бом.

Раз­ные иг­ры

В ка­ж­дом мно­го­поль­зо­ва­тель­ском ре­жи­ме – своя особая мис­сия: пе­ре­ме­ще­ние ста­туи или за­пус­к ра­ке­ты.

В иг­ре шесть раз­лич­ных ре­жи­мов; неко­то­рые из них по­ка­жут­ся зна­ко­мы­ми тем, кто хоть раз иг­рал в се­те­вую стре­лял­ку от пер­во­го ли­ца. Про­ще все­го на­чать с Domination. Здесь все сво­дит­ся к за­хва­ту мак­си­маль­но­го ко­ли­че­­ст­ва баз на кар­те, а по­то­му вы про­сто шле­те сво­их пик­сель­ных ава­та­ров в ата­ку на про­тивников, чис­лом до 3-х иг­ро­ков, или да­же про­тив са­мо­го Ис­кусст­вен­но­го ин­тел­лек­та, ес­ли вы со­цио­пат или ре­ши­ли «по­прак­ти­ко­вать­ся». Все это быс­тро пе­ре­хо­дит в свал­ку, когда вы на­чи­нае­те при­ме­нять транс­порт­ные сред­ст­ва, ра­да­ры и офи­це­ров, что­бы стя­ги­вать ре­сур­сы на по­ле боя. Когда про­тивники схо­дят­ся, это сплош­ное море ла­зер­ных вспы­шек и ар­тил­ле­рий­ско­го ог­ня. Смот­реть очень ув­ле­ка­тель­но, а ме­ханика иг­ры станет по­нят­ной, когда вы прой­де­те пер­вые две трениро­воч­ных мис­сии.

Ход иг­ры

пред­по­ла­га­ет мно­же­ст­во ва­ри­ан­тов, вклю­чая не­сколь­ко ре­жи­мов с са­мы­ми раз­но­об­раз­ны­ми ланд­шаф­тами.

Самое главное
Разработчик Introversion
Сайт www.introversion.co.uk
Цена Це­на: ок. $ 1540
Вердикт Linux Format
Сю­жет 9/10
Графика 7/10
Простота использования 9/10
Дли­тель­ность 6/10
На­ли­цо лег­кая ус­та­ре­лость – и слег­ка за­вы­шен­ная це­на; но мно­го­поль­зо­ва­тель­ская бой­ня бес­по­доб­на.
Рейтинг 7/10

Свер­нуть лю­бые го­ры

Наш лю­би­мый ре­жим – Capture The Statue, по­то­му что по­ле боя в нем пре­вра­ща­ет­ся в сюр­реа­ли­стич­ный сон. Ва­ша за­да­ча – под­вес­ти сво­их муль­ти­виниан­цев (они зо­вут­ся имен­но так) как мож­но бли­же к 3D-ста­туе, ко­то­рую они за­тем долж­ны по­пы­тать­ся пе­ренести в оп­ре­де­лен­ную зо­ну, вся­че­­ски из­бе­гая вме­ша­тельств со сто­ро­ны про­тивников. Как и в дру­гих ре­жи­мах иг­ры, вам пред­сто­ит са­мо­стоя­тель­но раз­ра­бо­тать стра­те­гию при ог­раничен­ном ко­ли­че­­ст­ве ре­сур­сов. А по­сколь­ку дей­ст­вие раз­ви­ва­ет­ся бы­ст­ро, при­хо­дит­ся по­сто­ян­но адап­ти­ро­вать­ся и пе­ре­страи­вать­ся; ста­ло быть, бой пред­сто­ит не на шутку.

До 2008 го­да Introversion бы­ла од­ной из лю­би­мей­ших на­ми неза­ви­си­мых иг­ро­вых сту­дий, по­сколь­ку ка­ж­дый их ре­лиз вклю­чал пол­но­цен­ную Linux-вер­сию. С Multiwinia бы­ло не так, во­пре­ки на­шим про­тес­там – но те­перь мы ее по­лу­чи­ли. Humble Indie Bumble ме­ня­ет свое от­но­шение к ре­ли­зам под Linux, и в де­кабрь­ском сборнике Introversion поя­вил­ся пер­вый род­ной ре­лиз Multivinia. Еще бо­лее при­ят­ная но­вость – то, что иг­ры Introversion те­перь ста­ли доступ­ны че­рез кли­ент Desura Linux, так что мож­но ска­чать и Multiwinia, и мно­гие дру­гие неза­ви­си­мые иг­ры одним щелч­ком.

Gameplay

Multiwinia’s icon

Multiwinia is a real-time strategy game with six different modes. Each mode is designed to support between one and four players (human or CPU) and up to 50 unique maps of varying difficulties.

Domination

Each team fights to control the entire map.

Teams fight over the spawn points dotted around the map in order to capture them and achieve a dominant position that will enable them to control the entire map. This game mode will continue until one team is victorious, or a timer can be used to limit the game to a set time limit. After that time the team with the most spawn points will win the game.

King of the Hill

Two multiwinia tribes battling in the King of the Hill game-mode

Occupy key tactical zones around the map to score points.

On each map there are a fixed number of Scoring zones — for a standard sized two-player map there are up to four zones. Each team can score points by occupying these zones with Multiwinians — scoring one point per second for every zone under their control.

Scoring zones often become areas of heavy fighting, and are frequently occupied by several teams at once, all in intense combat. In this case, the team with the largest share of the zone will be scoring the points, and this is shown by rendering the Scoring zone as a «pie chart», showing the team colours occupying the zone and their relative percentages.

Capture the Statue

Multiwinians must lift the giant stone statues that appear in the Statue Zone, and carry them safely back to their base to score points.

Large numbers of Multiwinians are required to lift the heavy statues, and they move very slowly. If the Multiwinians carrying a statue are killed, it is dropped and remains where it is until more Multiwinians pick it up. If it is dropped heavily (e.g. on the edge of a steep hill) the statue shatters, and re-appears randomly in one of the Statue Zones.

Each team has a base near their start point, into which they must lift the statue to score a point. The winner is the team that has successfully carried the most number of statues to their base.

Rocket Riot

Each team has a giant rocket at their start point, and in order to win they must refuel and occupy the rocket, and perform a successful launch.

Each team must complete several stages in order to successfully launch their rocket. First it must be refueled, and then occupied by 100 Multiwinian astronauts. Once occupied a launch countdown begins and upon completion the rocket launches. The team that first launches its rocket wins the game.

Fuel for the rocket is generated by several fuel pumps, located around the map. These fuel pumps are the key to winning Rocket Riot — the team must occupy and control the solar panels which work the fuel pumps, in order to divert their fuel into the rocket.

At any point during these phases, the rocket is extremely vulnerable to explosions. If the rocket is successfully attacked by an enemy team it will explode, burning all the fuel and all the Multiwinians inside, and resetting the rocket to its starting point.

Blitzkrieg

Each team tries to capture the enemy’s flag while defending their own.

Each team starts with a flag. A number of other flags are spread across the map, and in order to win the game, a team must capture flags which link their own flag to their opponents’ flags. When a team loses its flag, it is eliminated from the game — the last team standing (the one which has kept hold of its flag until the end of the game) wins. Each team’s flag is well protected, and each team receives regular reinforcements of Multiwinians throughout the match.

Assault

One team must defend a weapon of mass destruction(WMD) that will explode within a defined time period, whilst the other team must attack and destroy the WMD before the time period elapse. Play then switches around and the attacker becomes the defender and vice versa. The winner is the team that successfully attacks in the quickest time.

The attacking team receives a constant flow of reinforcements whilst the defending team is heavily armed with turrets, but has a limited force. The attacking team must build up a force and attack in waves to capture machine gun turrets, pillboxes and sabotage the three control stations connected to the bomb. The constant reinforcements provided to the attacking team ensure that eventually they will break through — the challenge is for the defending team to hold off for as long as possible.

Multiwinia reviews and comments

  • Reviews1
  • Comments

Newest first

Skip

Translated byMicrosoft from Russian

The Game is really addictive. The Trick of the game is an interesting strategic component of the game. It includes everything from choosing the location of The 1st City to various options of winning strategies. IMHO: It is difficult to play this game solely for fun, even if you play with friends. A Person should be interested in playing it; If it is not, it is better to play some kind of bottom product of the game-Proma tisoftware CS: GO or WoT. At the moment I have played in a tsiva about 60 hours, and it is enough for criticism of its gameplay. I would Like to say that both the sing, imultipleer both are bad. About The single You have two choices: either play with a completely goofy AI, which is not even able to normally capture the city (Instead of entering melee troops into the city, he will want to examine the spaceship from afar), or With the same in mind AI, but with huge initial stats (On the 7th difficulty you have it exactly on science never overtake). In Multiplayer, everything is bad in the players themselves, and in general there are not many people play. Such opponents usually fly out when the game begins; There are players unsociable, aggressively minded morally and generally those who simply do not know how to play (more precisely those who play not for the sake of interest). Among such people, unfortunately, there are also my «friends». On the one hand it is better so, than with randomized people. On the other hand, these are the zeros, the lamours, the «Ilitnye» and the «cultural» dudes. Such people play not for the sake of communication or own interest, but for the sake of pathos of the person. They say they want to play themselves, not like everyone. For example, frankly, I quite often do war with other players, mostly it is something like guerrilla attacks, ie harming the infrastructure of the player (be it robbery workers and destruction of improvements or ordinary Accumulation of troops at the borders). But This is the whole «salt» of the tactical component of the game. She adds interest to the game: how to properly protect yourself, how to interact with other opponents, how to use Naseoenie, etc. But some just want to «get more» with their druzjazhkami, peaceful and foolish to evolve (if they Inexperienced in this case) and imagine grandiose battles «shoulder to shoulder» with his brother Neontsiist (God forbid I confuse the terms «nazism» and «fascism», he will burn me in the oven for that!) As a result, such players are at the very end of the list of development, and their Destroy sometimes even before the 60-70 stroke (I know by experience). Especially amusing those who in advance to the end of the game intends such tactics to create alliances in FFA. As a result, they go to the scientific victory and still lose, because not only their own, but also the lured cities give science, yes-yes. Miracles also give science, imagine! Such «Rotten» Druzjashki will not leave each other in trouble (if suck, then together), but on the other players to wake furiously, calling them Roosters, mi and etc. Such here caught good «friends» In general, what I want to say, play smart games and interesting people.
Read more…

read more

Ссылки [ править ]

  1. Gillen, Kieron (19 июня 2008 г.). «Эксклюзив RPS: практическое применение Multiwinia» . Камень, бумага, дробовик . Проверено 7 августа 2008 года .
  2. ^ a b c Робинсон, Мартин (3 июля 2008 г.). «Мультивиния: выживание самого плоского превью» . IGN . Зифф Дэвис . Проверено 26 марта 2018 .
  3. Мартин, Джо (15 июля 2008 г.). «Предварительный просмотр Multiwinia» . Bit-Tech . Проверено 26 марта 2018 .
  4. ^ a b «Multiwinia: выживание из самых плоских обзоров для ПК» . Metacritic . CBS Interactive . Проверено 26 марта 2018 .
  5. ^ Neigher, Эрик (6 ноября 2008). «Обзор мультивинии» . 1UP.com . Зифф Дэвис. Архивировано из оригинального 18 июня 2016 года . Проверено 26 марта 2018 .
  6. ^ a b Уайтхед, Дэн (19 сентября 2008 г.). «Мультивиния: выживание самого плоского» . Eurogamer . Геймерская сеть . Проверено 26 марта 2018 .
  7. Андерсон, Люк (26 сентября 2008 г.). «Обзор мультивинии» . GameSpot . CBS Interactive . Проверено 24 июня 2015 года .
  8. ^ a b Грилиопулос, Дан (16 сентября 2008 г.). «Multiwinia UK Review» . IGN . Зифф Дэвис . Проверено 26 марта 2018 .
  9. Бут, Нил (13 октября 2008 г.). «Обзор мультивинии» . PALGN . Игровая сеть PAL. Архивировано из оригинала 7 июля 2010 года . Проверено 26 марта 2018 .
  10. ^ «Мультивиния: выживание самого плоского». Формат ПК . № 220. Future plc . Декабрь 2008. с. 99.
  11. ^ «Мультивиния: выживание самого плоского». PC Gamer . Будущее США . 25 декабря 2008. с. 73.
  12. ^ «Обзор: Multiwinia: Выживание самых плоских». ПК PowerPlay . No. 158. Next Media Pty Ltd . 25 декабря 2008. с. 82.
  13. ^ «Обзор ПК: Multiwinia: Выживание самых плоских». Зона ПК . Future plc. Декабрь 2008. с. 76.
  14. ^ Орри, Том (8 октября 2008). «Обзор мультивинии» . VideoGamer.com . Resero Network . Проверено 26 марта 2018 .
  15. ^ Дален, Крис (8 декабря 2008 г.). «Мультивиния: выживание самого плоского» . АВ клуб . Лук . Архивировано 23 января 2009 года . Проверено 26 марта 2018 .
  16. ^ Стоун, Тим (декабрь 2008 г.). «Мультивиния». PC Gamer UK . Future plc. п. 86.
  17. Фиори, Марко (18 сентября 2008 г.). «Мультивиния: выживание самого плоского обзора» . GameWatcher . Проверено 26 марта 2018 .

Units and Buildings

Spawn points create Multiwinians for the team occupying it. Some maps contain spawn points which can be captured from enemies by killing all of the Multiwinians controlling the building and then reoccupying them with ones own, while others contain ones that cannot be captured.

Crates

A team captures the crates that randomly fall from the sky by surrounding the area of the crate with their Multiwinians in order to harness the special power-ups they contain. These Power-ups are either helpful e.g. an air strike or gun turret, or hurtful, e.g. Virii (from the original Darwinia) to the player.

Officers

A Multiwinian can be promoted into an officer which can move Multiwinians into formation mode to present a more formidable attacking force to the enemy, or order Multiwinians to move to a certain location.

Squad

Heavily armed and armored Multiwinians. They are similar to the ones found in Darwinia.

Armour

Armours can carry up to 100 Multiwinians across the map. They can easily cross steep, mountainous terrain and water. Armours are vulnerable to attack and a severely damaged armour will start to flicker before being destroyed. When an Armour is destroyed, the Multiwinians inside will be killed.

Trunk Port

Trunk Ports are gateways to other parts of the Darwinian world. In some modes trunk ports, are purely decorative. In others they can spawn Multiwinians at a regular rate to reinforce the teams’ armies in Assault, Rocket Riot and Blitzkrieg.

Turrets

Turrets are stationary platforms that shoot a variety of munitions, depending on their type. They come in three types: gun, flame and rocket. Gun turrets shoot high powered rounds at a fast rate to mow down enemy Multiwinians. Flame turrets are short ranged, but they can turn large groups of Multiwinians to ash in seconds. Rocket turrets are medium range heavy ordinance launchers. They are slow firing, but each shot has a large area of effect. The player can control the turrets manually if he choses to, but they can also be automatic.

Radar Dish

Radar dishes can be used to move Multiwinians across the playing field. By taking one and aiming at another, a path will be illuminated, which Multiwinians can then slowly float across in soul form. As with spawn points, enemy Multiwinians can kill the current controlling Multiwinians and take control of the radar dish. If the connection between two radar dishes is severed, all Multiwinians en route perish.

Plot

Multiwinia follows its predecessor Darwinia, in which a computer scientist, Dr Sepulveda, created a digital world that existed within a computer network. This world, Darwinia, was inhabited by a two-dimensional digital life-form called Darwinians and was to become «the world’s first digital theme park». In Darwinia, the player eradicated a computer virus that infected the world and threatened the life of the Darwinians. After this, Dr Sepulveda deemed the world safe again. However, the virus had changed something in the Darwinians, and over time they became more aggressive, dividing into factions and fighting. Now labelled Multiwinians, the tribes continue to fight each other.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Editor
Editor/ автор статьи

Давно интересуюсь темой. Мне нравится писать о том, в чём разбираюсь.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Dark stalker
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: