Резонанс судьбы -resonance of fate

Наследие

Артбук под названием End of Eternity Design Works был выпущен 11 июня 2010 года в Японии. Этот 176-страничный артбук, изданный Enterbrain, Inc. , разделен на четыре главы: «Персонаж», «Враг», «Мировоззрение» и «Преимущества».

Персонажи и костюмы Resonance of Fate появляются в ряде других игр Sega. В « Хацунэ Мику: Проект DIVA 2nd» 2010 года вокалоид Кагамине Рин может получить наряд Лианн. Зефир, Ваширон и Линн — три персонажа, представляющие Resonance of Fate в Project X Zone , мега-кроссоверной видеоигре Namco — Capcom — Sega для Nintendo 3DS . Зефир и Линн — пара, а Ваширон — соло. Различные враги из Resonance of Fate также появляются как вражеские юниты. Трио возвращается в Project X Zone 2 , на этот раз Зефир и Ваширон являются парным отрядом, а Линн — соло-отрядом. Кардинал Гарильяно также появляется в игре как неигровой персонаж.

В 2012 году Йостейн Йонсен из 1UP.com приписал игре новое определение пошаговой боевой системы, пытаясь превратить ее «в интерактивный анимационный фильм». По словам Джонсена, то, что «мы действительно видим здесь, — это прото-попытка живой и интерактивной анимированной последовательности. Последовательность, в которой игрок решает, что произошло, и какие атаки были использованы для уничтожения картонных вырезок слева». Он отметил, что игра «спасла JRPG» и «по-настоящему обновила ее для более продвинутых технологий».

18 сентября 2018 года стало известно, что Resonance of Fate будет переиздан на PlayStation 4 и Microsoft Windows как «4K / HD Remaster». Дата релиза — 18 октября 2018 года.

References[]

  1. Japanese Release Date Update
  2. Resonance of Fate dated
  3. Resonance of Fate gets dated for Europe
  4. https://www.tri-ace.co.jp/rof/
  5. ↑ Resonance of Fate – Developer Interview
  6. ↑ Resonance of Fate Battle System Detailed
  7. ↑ Resonance of Fate Destructoid Review
  8. Resonance of Fate Battle Guide
  9. Resonance of Fate Interview
  10. Resonance of Fate Supports SDTVs And Busy Adult Schedules
  11. ↑ Resonance of Fate Staff
  12. SEGA Announces Nolan North in Resonance of Fate
  13. ↑ Resonance of Fate – voice cast uncovered
  14. End Of Eternity: Sega / tri-Ace Collaboration On PS3 & 360 Revealed
  15. Is The New Multi-Platform tri-Ace RPG — Famitsu
  16. Tri-Ace working on unannounced game using Aska Engine
  17. Interviews — Resonance of Fate: Producer Takayuki Suguro
  18. End of Eternity Free Playable Demo
  19. Resonance of Fate Gets Japanese Release Date
  20. Resonance of Fate Release Dates Announced.
  21. ↑ Resonance of Fate Review for XBOX360
  22. ↑ Resonance of Fate
  23. Resonance of Fate

Characters[]

Protagonists

(From left to right) Vashyron, Leanne and Zephyr, the three main characters of the game

Vashyron — Makes a living as leader of a squad of Hunters taking on a variety of contract missions for reward money. He was the only survivor on the losing side of a large scale assault under the command of a Cardinal. He is voiced by Ken Narita in the Japanese version and Nolan North in the English version.

Zephyr — Brought up in a seminary from an early age. Several years ago he was involved in an incident, which resulted in him meeting Vashyron, who had been contracted to subdue him. He now makes a living as a member of Vashyron’s squad. He is voiced by Hiro Shimono in the Japanese version and Scott Menville in the English version.

Leanne — A young lady that lives together with Zephyr and Vashyron. She met Zephyr when she tried to take her life, and has since joined Vashyron’s Hunter squad. She is voiced by Aya Endou in the Japanese version and Jessica DiCicco in the English version.

Cardinal

Rowen — Rowen is a man who has taken leadership reins of the Cardinal organization after the Prelate died. Rowen holds great worry and conflict over the future of Basel and prays for the prosperity and happiness of its people. He is voiced by Keiji Fujiwara in the Japanese version and Jim Ward in the English version.

Antourion — He is the oldest living Cardinal. He thirsts for knowledge, and is known to others as the «Enquirer of Knowledge». He investigates the bizarre phenomena occurring around Basel. He is voiced by Masaharu Satō in the Japanese version and Tom Kane in the English version.

Garigliano — A man who researches on beauty, and is responsible for fashion and the arts in Basel. He is voiced by Norio Wakamoto in the Japanese version and Dave B. Mitchell in the English version.

Theresa — An aristocratic lady. She is voiced by Noriko Uemura in the Japanese version and Barbara Goodson in the English version.

Jean-Paulet — His narcissism sometimes get in the way when performing his duties. He is voiced by Takuma Terashima in the Japanese version and Sam Riegel in the English version.

Lagerfeld — An old man who takes care of a seminary. He is voiced by Yoshinori Sonobe in the Japanese version and Charles Martinet in the English version.

Pater — An eccentric man who dreams of himself as a Superhero. He is voiced by Nobuyuki Hiyama in the Japanese version and Jason Marsden in the English version.

Barbarella — A voluptuous woman who enjoys the high life of the elite. She is voiced by Ai Orikasa in the Japanese version and April Stewart in the English version.

Researchers

Sullivan — After Prelate Frieda dies, this mysterious man appears to Rowen and claims to help him bring his ideals to fruition. With Rowen’s permission, Sullivan begins a project at a research facility called Aetersyl that is linked to the future of Basel. He is voiced by Takehito Koyasu in the Japanese version and Chris Edgerly in the English version.

Juris — A researcher working in the Aetersyl facility in Basel. He is voiced by Hidenobu Kiuchi in the Japanese version and Kirk Thornton in the English version.

Others

Rebecca — A mysterious young girl who lives with Sullivan. She is voiced by Yukana in the Japanese version and Cat Taber in the English version.

Veronique — A woman who is the right-hand man of Rowen. She provides support for her leader and is entirely trusted by him. She is voiced by Wakana Yamazaki in the Japanese version and April Stewart in the English version.

Геймплей

Битва в Resonance of Fate с системой датчиков Bezel внизу.

В бою Resonance of Fate используется «система трех атак», которая включает в себя сочетание управления в реальном времени и пошаговое управление. Во время хода каждого персонажа игрок может перемещаться и выполнять действия, ограниченные количеством очков действия. Ход заканчивается, когда игрок атакует или все очки действия исчерпаны. Для начала атаки используется система начисления платы; как только цель выбрана, атака заряжается до тех пор, пока счетчик не заполнится, и атака не будет развязана. Игроки также могут заряжать атаку несколько раз для более мощной атаки. Время, необходимое для зарядки, зависит от близости врага. Более близкие враги требуют меньше времени для зарядки, но это делает игрока более уязвимым для атаки. Враги также требуют заряда для атаки, а стратегия битвы предполагает прерывание их атак. В игре есть два типа повреждений. Первый — это «царапины», которые наносятся только пистолетами-пулеметами . Урон от царапин накапливается быстро, но не может убить противника. Урон от царапин должен быть преобразован в «прямой урон», используя пистолеты и гранаты по противнику с царапинами, чтобы победить его.

Игроки могут свободно перемещаться по полю битвы, но у них есть возможность создать предопределенные пути, по которым будет идти персонаж. Двигаясь по этим путям, персонажи получают доступ к действиям Героев, которые делают их невосприимчивыми к урону и ускоряют время зарядки. Однако использование этих действий Hero требует использования лицевых панелей; эти предметы являются важным элементом в битве и перезаряжаются различными способами, такими как уничтожение частей оружия и брони врага или убийство врага. Персонажи, использующие действия Героев, могут атаковать, прыгая в воздухе, а также могут использовать специальные атаки, которые проявляются в виде стильных маневров огнестрельного оружия. Враги могут двигаться только тогда, когда движется текущий персонаж игрока, и обычно атакуют только этого персонажа.

Помимо поддержки действий Героя, лицевые панели служат гарантией поражения персонажа. Персонажи не получат прямого урона, пока есть хотя бы одна рамка. Если осталось достаточно лицевых панелей, вместо этого при получении урона, который в противном случае победил бы персонажа, персонаж подбрасывается в воздух, а безель разбивается на осколки, разбросанные по полю битвы. Если у игрока не осталось лицевых панелей, персонажи переходят в критический режим. В критическом режиме персонажи становятся очень напуганными, что делает их неспособными быстро стрелять, неспособными использовать действия Героя и получать прямой урон от каждой атаки. Персонажи должны собрать четыре осколка безеля, чтобы восстановить безель и пополнить свою силу, а враги могут даже подобрать осколки безеля, чтобы восстановить здоровье и щиты. В игре заканчивается , если какой — либо персонаж погибают и нет неповрежденного обрамления , чтобы защитить их.

Игрок может приостановить и сохранить игру в любое время. По завершении игры игрок может запустить новую игру Plus , которая перезапускает игру с сохранением определенных функций и открывает более сложный режим. С каждым успешным прохождением нового уровня сложности станут доступны следующие уровни сложности, на которых умножаются здоровье и урон врага. В Resonance of Fate есть десять уровней сложности .

Development[]

Promotion for Resonance of Fate began on April 1, 2009, when tri-Ace unveiled a teaser website with a countdown timer leading to the next week, with the game slated to consoles PlayStation 3 and Xbox 360 under the title of a new «RPG Project». Before the timer ended however, leaked scans of Japanese magazine Weekly Famitsu revealed the game to be named End of Eternity. The game’s Japanese title is a reference to Isaac Asimov’s novel of the same name. The project is a first-time collaboration between tri-Ace and Sega.

Directing was handled by Takayuki Suguro, who has previously worked on tri-Ace game Valkyrie Profile 2: Silmeria, and planner for Final Fantasy Tactics and Vagrant Story. Resonance of Fate uses tri-Ace’s own ASKA game engine, which was previously used in Infinite Undiscovery, and Star Ocean: The Last Hope, modified specifically for the game. The music tracks were composed by Motoi Sakuraba who has worked on many tri-Ace games, and Kōhei Tanaka who is known for his work in Sakura Taisen.

The developers set the game in a steampunk environment. Suguro explained this choice over a sci-fi look, «I don’t feel that Sci-Fi look really allows for a sense of reality and imminence of the world around the characters», «so in going for the gears and rustic metal setting, we managed to add a uniqueness to the visuals that I hope will make it stand out.»

In an interview, Suguro talked about the choice of firearms as weapons in Resonance of Fate : «We have opted to go with a battle system where guns are the main weapons. One of the reasons for this is that we felt swords and magic, which are something you find frequently in Japanese Role-playing games, have lost their novelty. One of the others reasons was that we wanted to create impressive cinematic-battle scenes.»

A playable trial version called «End of Eternity t.A.B. Demo» was released on the Japanese PlayStation Store and Xbox Live Marketplace on December 22, 2009 in Japan. On October, 10, 2009, Sega announced that End of Eternity would be released on January 28 in Japan. On February 13, 2010, tri-Ace announced that Resonance of Fate would be released on March 16 in North America and March 26 for the European version.

Дубляж

Английские голоса

  • Зефир: Скотт Менвилл
  • Лиэнн: Джессика ДиЧикко
  • Ваширон: Нолан Север
  • Салливан — Крис Эджерли
  • Кардинал Роуэн — Джим Уорд
  • Кардинал Антурион — Том Кейн
  • Кардинал Гарильяно — Дэйв Б. Митчелл
  • Кардинал Тереза ​​- Барбара Гудсон
  • Кардинал Жан-Поле — Сэм Ригель
  • Кардинал Лагерфилд — Чарльз Мартине
  • Кардинал Патер: Джейсон Марсден
  • Кардинал Барбарелла — Эйприл Стюарт
  • Кардинал Вероника — Эйприл Стюарт
  • Юрис: Кирк Торнтон
  • Гелси: Дуайт Шульц
  • Ребекка: Кэтрин Табер
  • Фрейда — Джули Натансон
  • Коше: Кари Вальгрен
  • Виктор: Джеймс Арнольд Тейлор

Японские голоса

  • Зефир: Хиро Шимоно
  • Лиэнн: Ая Эндо
  • Ваширон: Кен Нарита
  • Салливан: Такехито Коясу
  • Кардинал Роуэн — Кейджи Фудзивара
  • Кардинал Антурион — Масахару Сато
  • Кардинал Гарильяно — Норио Вакамото
  • Кардинал Тереза ​​- Норико Уэмура
  • Кардинал Жан-Поле: Такума Терашима
  • Кардинал Лагерфилд: Ёсинори Сонобе
  • Кардинал Патер: Нобуюки Хияма
  • Кардинал Барбарелла: Ай Орикаса
  • Кардинал Вероника: Вакана Ямазаки
  • Юрис: Хиденобу Киучи
  • Гелси: Сигеру Чиба
  • Ребекка: Юкана Ногами
  • Фрейда:?

Reception[]

Resonance of Fate was met with an overall positive reception as it retains an average of 75% on review aggregate websites GameRankings and Metacritics.

The story received mixed reviews. Gamespot wrote that «The story in Resonance of Fate is told in a drawn-out, stilted way that only reveals its agenda dozens of hours into your quest.» Destructoid noted that «Resonance of Fate builds its world mostly through inference and implication rather than exposition» and added «the main plot being somewhat threadbare, it never really ascends to the kind of epic scale one would expect from the genre.»

Critics also gave mixed reviews about the game’s graphics. Destructoid stated that «While detailed, most environments alternate between concrete gray and brick red.» Gamespot also noted the «Lack of visual variety.» IGN added that «The world map and dungeons are crying for more detail.» But some critics added that «The colorful clothing helps offset the game’s otherwise limited palette.»

Eurogamer praised its innovative gameplay mechanics and calling it «one of the most inspired approaches to the JRPG seen in a decade.» IGN stated that «The battle system in Resonance of Fate is strong enough to hold everything together» and added «the unique combat system steps up to be the star of the show.» Gamespot noted that «The cinematography used during hero actions is so over-the-top and exciting to watch that it makes battles a joy to take part in.» But some critics noted that «The flow of combat in Resonance of Fate is initially confusing, especially if you don’t take the optional tutorial.»

Outside of the battle system, Gamespot stated about the world map that «The sparsely detailed overhead view gives the impression of a board game, and you need to employ a puzzle-game mind-set to effectively use your limited pieces to clear the appropriate number of tiles. It’s an interesting way to open up new places to explore, and it even ties in to the combat». Critics also praised the weapon customization system, «The weapon upgrade system puts a unique spin on traditional standards. Although you do earn the occasional new gun, you spend more time enhancing your current firearm.»

Some critics disliked the fact that «Large difficulty spikes are interjected every now and then» and «Resonance of Fate is built for those that enjoy the grind.» While others critics liked this aspect of the game «You need to use every trick you have learned, and a few you may not have even realized yet, to tackle these treacherous monsters, but there is nothing quite as sweet as toppling something that has tormented you for so long.»

Символы

Главные герои

Зефир (ゼ フ ァ ー, Zefā ? ) — главный герой игры — 17-летний молодой человек. Воспитанный в приюте, Зефир очень уничижительно относится к жизни, исходя из ненависти к Богу и в результате в школе произошла стрельба. Ваширону, который в то время служил в армии, было поручено устранить его, но после их встречи последний предложил присоединиться к его частным вооруженным силам. Так Зефир начал свою жизнь в качестве солдата-наемника.

Ваширон (ヴ ァ シ ュ ロ ン, Вашурон ? ) — 26-летний мужчина, ранее служивший в армии, Ваширон открыл свои собственные военные силы, чтобы заработать на жизнь. Во время миссии, где он должен был подавить подростков, вызывающих беспорядки, он встретил Зефира и пригласил его присоединиться к своей компании. Ваширон был подчиненным кардинала во время его службы и был единственным выжившим из своего отряда во время стычки.

Лиан / Reanbell (リーンベル, Rīnberu ? ) — 21 — летний блондинка. Она чуть не потеряла жизнь в определенном событии, во время которого она встретила Зефира, а затем присоединилась к группе Ваширона.

Субъект № 20 (実 験 体 20 号, Jikken tai nijū gou ? ) — 19-летняя девушка, выросшая в исследовательском институте. Это результат серии экспериментов. Ее тело находилось под биологическим контролем, чтобы умереть в день ее двадцатилетия. Услышав эту новость, она решила сбежать и бросить вызов своей судьбе, покончив с собой. Когда она упала с моста, Зефир решил спасти ее. Позже она изменила свою внешность и стала Лианн, очевидно, дожившей до истечения срока годности.

Кардиналы

Это организация, которая руководит религией Риделя и отвечает за классовую систему, установленную в Базеле. Первоначально правительство возглавляла Святитель Фрида, но она умерла в молодом возрасте двадцати лет. Его смерть затронула множество людей, потому что дала много надежды жителям Базеля. Но не имея подходящего преемника, кардиналы взяли на себя обязанности правительства и начали оказывать огромное влияние на жизнь жителей башни. Все кардиналы живут на верхних этажах Базеля.

Роуэн (ロ エ ン, Роен ? ) — Этот 43-летний мужчина взял на себя руководство кардиналами после смерти Святителя Фриды. Роуэн очень обеспокоен будущим Базеля и молится за процветание и счастье своего народа, а его отношение к Богу меняется на протяжении всей истории.

Вероника (ヴ ェ ロ ニ ク, Веронику ? ) — Эта 25-летняя женщина — правая рука Роуэн. Она поддерживает своего начальника, который ей полностью доверяет.

Тереза (テ レ サ, Тереза ? ) — 65-летняя женщина, аристократка, кардинал.

Жан-Поле (ジ ャ ン ポ ー ル, Janpōru ? ) — 21-летний кардинал с очень высокой самооценкой. Его нарциссизм иногда мешает ему выполнять домашнее задание.

Антурион (ア ン ト リ オ ン, Анторион ? ) — В возрасте 70 лет он является деканом кардиналов. Он жаждет знаний и всегда ищет ответы на свои вопросы. Он расследует странное явление, происходящее вокруг Базеля, и, похоже, ничего не знает о секретном проекте Роуэн.

Барбарелла (バ ー バ レ ラ, Bābarera ? ) — 24- летняя чувственная молодая женщина наслаждается своей аристократической жизнью и своим местом среди элиты.

Гарильяно (ガ リ ジ ャ ー ノ ン, Garijānon ? ) — этот 45-летний мужчина постоянно находится в поисках красоты и отвечает за искусство и моду Базеля.

Исследователи

Юрис (ユ リ ス, Юрису ? ) — Этот 45-летний мужчина работает в исследовательском институте Этасил. Несмотря на его довольно холодный характер, для Субъекта №20 он заслуживает доверия.

Салливан (サ リ ヴ ァ ン, Сариван ? ) — После смерти прелата Фриды этот таинственный 43-летний мужчина представился Роуэну и предложил свои услуги для осуществления его идеалов. С разрешения последнего Салливан начал проект в Базельском институте исследований будущего.

Gameplay[]

The game utilizes what is known as the tri-Attack Battle system. The battle system is a mixture of a real-time and turn-based. The game consists of battle elements such as command battles and action battles. Players start the battle by selecting one of the player’s characters to control, following which the player takes direct control over the character. The player can then move the character around and attack targets, the character’s move ends when the player’s attack is over. Enemies are also able to move while the player’s character is moving and will usually attack only the character being controlled by the player.

Each character’s turn is limited by action points, during which player’s can keep moving and switching weapons until the action points runs out. However during each turn, players are only allowed to make a single attack, after which, even if action points remains, the character’s turn ends. Attacking an enemy uses a charging system where the player selects a target. The attack charges up, and the attack is carried out when the charge meter is full. Players can also choose to charge up the attack multiple times, for a more powerful attack. The time needed to charge up is also dependent on the proximity of the enemy. The closer the enemy the shorter the time needed to charge up though it renders the player more vulnerable to attack. Enemy charge meters can be observed. There are two damage types in the game. The first is «scratch» damage, which is only dealt by machine guns. Scratch damage accumulates quickly, but can’t actually kill anything. Killing things requires that the scratch damage be converted to «direct damage», which can be done by pistols and grenades.

Players are able to move about the battlefield freely, though they have the choice to create predefined paths for their character to follow. While moving along the predefined path, characters gain access to Hero action, which slow down time and speed up charge times. However the use of these Hero actions requires the use of an item known as Bezel, the item is an essential element in battle and is earned through a variety of methods such as destroying an enemy’s defensive barrier, or killing an enemy. Characters can also attacks while jumping in the air, they are then able to unleash a special attack which may result in certain stylish actions. Weapons in the game can also be easily customized by using items earned by defeating enemies, or obtained through side quests, these items can be further developed into an enhancement item such as a scope or additional ammunition for the weapon.

Players can restart any enemy encounter if they are defeated during battle. Players are also able to suspend and save the game at any time.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Editor
Editor/ автор статьи

Давно интересуюсь темой. Мне нравится писать о том, в чём разбираюсь.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Dark stalker
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: